جدیدترین فیلم ها موزیک ویدیو ها نرم افزار ها مقاله های علمی
درمان سرماخوردگی فوری در یک روز
3 / 11 / 1392 ساعت 11:10 | بازدید : 1816 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

سرماخوردگی, سرفه خشک

درمان سرماخوردگی فوری در یک روز

خوابیدن و استراحت کردن باعث می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد و همه توانایی خود را برای مبارزه با ویروس سرما خوردگی استفاده کند.

درد وخارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علائم رایجی هستند که معمولا" همه ما در هنگام سرماخوردگی از آنها رنج می بریم ، بنابراین طبیعی است که همه ما از این بیماری متنفریم. معمولا" درمان کامل سرما خوردگی حدود ۵ روز طول می کشد اما اگر ما رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر  دهیم می توانیم سریعتر از دست این بیماری ویروسی خلاص شویم.

آب بنوشید :
وقتی بدن ما با سرماخوردگی مبارزه می کند نوشیدن مایعات خیلی اهمیت دارد و به بدن ما خیلی کمک می کند. بنابراین حداقل ۶ لیوان در روز آب بخورید . علاوه بر آب ، از آب میوه ها و آب سبزیجات طبیعی و شیرین نشده نیز می توانید استفاده کنید اما از مصرف نوشیدنیهایی مثل قهوه ، چای سیاه غلیظ و سودا خودداری کنید. زیرا این نوشیدنیها به جای آنکه به بدن شما آبرسانی کنند ، آب بدن شما را کم می کنند. نوشیدن آب زیاد به بدن شما کمک می کند که سموم و مواد زائد را سریعتر دفع کند و باعث می شود که خون و سلولهای شما به خوبی کار کنند.

بخوابید:
وقتی می خوابید و یا استراحت می کنید ، در واقع به بدنتان اجازه می دهید که همه انرژی خود را برای مبارزه با سرماخوردگی بکار گیرد . خوابیدن و استراحت کردن باعث می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد و همه توانایی خود را برای مبارزه با ویروس سرما خوردگی استفاده کند. بنابراین حداقل ۸ ساعت در شب بخوابید و علاوه بر آن در طول روز هم حتما" چند خواب کوتاه داشته باشید.

مواد مقوی مصرف کنید:
وقتی بدن شما با سرماخوردگی مبارزه می کند برای اینکه قوی باقی بماند و بتواند درمقابل این بیماری از خود دفاع کند ، به انرژی و غذای مقوی احتیاج دارد.از خوردن غذاهای سرخ شده ، شور ، چرب و شیرین خودداری کنید در عوض از غذاهایی استفاده کنید که سبک و مغذی باشند و هضم آن ها برای بدن آسانتر باشد. برای مثال میوه ها ، سبزیجات ، غلات و پروتئینهای بدون چربی که سرشار از مواد مغذی ، ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر هستند برای بدن بیمار بسیار مفید ند. غذاهای آبدار به درمان سرماخوردگی خیلی کمک می کنند. برای مثال سوپ مرغ با رشته فرنگی برای درمان سریع سرماخوردگی بسیار مفید است. سوپ مرغ دارای خواص غیر التهابی است و حرکت موکوس ها را بطور موقتی تسریع می کند و در نتیجه منجر به تسکین احتقاق(گرفتگی بینی ) و کاهش زمان تماس ویروس با پوشش داخلی بینی می شود.

دارو :
داروهای زیادی برای درمان سرماخوردگی وجود دارد اما پیشنهاد می کنیم که وقتی نشانه های سرماخوردگی آغاز شد شما هر روز ۴ وعده و در هر وعده ۴۰۰ میلی گرم ویتامین سی به همراه آب فراوان مصرف کنید و علاوه بر آن هر ۶ ساعت یکبار یک قرص زینک مصرف کنید.

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
موضوعات مرتبط: پزشکی , سرما خوردگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان گیاهی
3 / 11 / 1392 ساعت 11:9 | بازدید : 1943 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

سرماخوردگی بیماری فصل سرماست که معمولا هر کسی چند بار به آن مبتلا می شود. با این که سرماخوردگی بیماری چندان مهمی نیست همین بیماری به ظاهر ساده باعث می شود افراد به مدت یک یا چند روز در منزل بستری شوند و از کارهای روزانه خود عقب بیفتند و از طرفی سرماخوردگی بسیار مسری است به طوری که اگر یکی از اعضای خانواده به آن مبتلا شود معمولا بقیه افراد نیز دچار خواهند شد.

بر همین اساس در این مطلب به این نکته می پردازیم که چگونه هنگام سرماخوردگی به بهبود سریع خود کمک کنید و از چه مواد غذایی کمک بگیرید. در ابتدا به موادی غذایی اشاره می کنیم که بهتر است آن ها را در منزل داشته باشید و به محض بروز علائم سرماخوردگی از آن ها استفاده کنید.



▪ نعناع:

از آن جایی که این گیاه حاوی ماده ای است که باعث تسکین، گرفتگی بینی و سرفه های شدید می شود بهتر است هنگام سرماخوردگی برگ نعناع را به آب جوش اضافه و مصرف کنید تا گلودرد شما را تسکین دهد. عصاره آن را به آبی که در حالت بخار کردن است اضافه کنید تا هوای خشک را مرطوب کند.

▪ فلفل: ماده ای به نام «Capsaicin» موجود در فلفل تند عملکردی شبیه یک ماده محرک را دارد که باعث تحریک ترشح خلط و ترشحات بینی می شود.

▪ زنجبیل:

زنجبیل دم کرده در صورتی که تب و لرز کرده اید بدن را گرم می کند. یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را به یک لیوان آب داغ اضافه و مصرف کنید.

▪ دارچین: همانند زنجبیل طعم تندی دارد و احساس گرمی ایجاد می کند. کمی پودر دارچین به آب داغ اضافه کنید یا چند چوب دارچین بجوشانید تا بخار آن گرفتگی بینی را برطرف کند. از این مایع به عنوان نوشیدنی هم می توانید استفاده کنید.

▪ عسل: عسل را هرطور که استفاده کنید، درمانی برای سرماخوردگی به حساب می آید. بررسی ها نشان می دهد کودکانی که روزی یک قاشق چای خوری عسل مصرف می کنند هنگام سرماخوردگی کمتر سرفه می کنند و خواب بهتری دارند.

▪ لیمو

: ویتامین C موجود در آن برای درمان این بیماری موثر است. از آن جا که مصرف آب لیمو هنگام سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد، برای طعم دار کردن آب از لیمو استفاده کنید. برای رفع گلودرد، کمی لیمو در یک لیوان آب جوش بریزید و یک قاشق چای خوری عسل و یا کمی زنجبیل به آن اضافه و مصرف کنید.

▪ آب نمک:

قرار دادن نمک روی زخم می تواند آزاردهنده باشد اما غرغره کردن آب نمک می تواند تسکین دهنده گلودرد باشد. زیرا آب نمک التهاب گلو را کاهش می دهد. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب مخلوط کنید و آرام غرغره کنید. این کار را بر حسب نیاز تکرار کنید.

▪ سوپ مرغ: مایعات داغ و مغذی تاثیر مثبتی روی بیماری سرماخوردگی دارند. به خصوص سوپ مرغ. محققان معتقدند که مواد موجود در سوپ مرغ برای مقابله با واکنش التهابی بدن هنگام سرماخوردگی مفید و موثر است.

1x1.trans روش های درمان سریع سرماخوردگی

● رعایت چند نکته هنگام سرماخوردگی:

۱) خواب کافی؛ بررسی نشان داده، کمبود خواب، فرد را در برابر بیماری مستعد می کند. به طور میانگین، یک فرد بزرگسال به روزی ۶ تا ۸ ساعت، نوزاد ۱۸ ساعت، نوپا ۱۲ تا ۱۳ ساعت و پیش دبستانی به ۱۰ ساعت خواب نیاز دارند.

۲) ورزش؛ فعالیت جسمی گلبول های سفید را که با بیماری مقابله می کنند افزایش می دهد.

۳) رعایت نظافت؛ شستن دست را با صابون فراموش نکنید. از آن جا که تحقیقات نشان داده صابون های معمولی در از بین بردن میکروب ها موثر است و نیازی به استفاده از صابون ضدباکتری نیست. هر بار بین انگشتان، دور ناخن و پشت دست را به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. بهداشت دست قبل و پس از هر وعده غذایی، هنگام بازگشت از بیرون، استفاده از دستشویی، دست زدن به حیوانات و تمیز کردن بینی حتما رعایت شود. خارج از منزل از دستمال های مخصوص استفاده کنید. در صورتی که یکی از اعضای خانواده سرما خورده است این نکات رعایت شود:

▪ مسواک فرد مذکور را از بقیه جدا نگه دارید. پس از دوره واگیری، مسواک فرد را با آب جوش بشویید تا هر نوع جرم یا ویروس باقی مانده از بین برود.

▪ در فصل سرماخوردگی حوله های دستی را هر ۳ تا ۴ روز با آب جوش بشویید.

▪ مصرف آب:

با بالا بردن مصرف مایعات بافت های سیستم تنفسی مرطوب می ماند و مانع تراکم میکروب می شود.

▪ تصفیه هوا: هر روز برای مدت کوتاهی یک یا ۲ پنجره را باز کنید تا مواد آلوده کننده داخل خانه و جرم های دیگر خارج شوند.

۴) دمای اتاق را پایین نگه دارید،

خانه بیش از حد گرم هوای خشک ایجاد می کند که محیط مناسبی برای رشد ویروس ها به حساب می آید. کاهش درجه حرارت به میزان ۵ درجه و استفاده از مرطوب کننده برای حفظ رطوبت در فصل سرما در کاهش ابتلا به سرماخوردگی موثر است.

۵) استراحت: روزی چند دقیقه از همه اعضای خانواده بخواهید با بستن چشم، تنفس عمیق و با پرداختن به فکرهای خوب استرس بدن را کاهش دهند. کاهش استرس یعنی آمادگی کمتر به بیماری.

۶) مصرف میوه و سبزی: 

هویج، کیوی، کشمش، لوبیا سبز، پرتقال و توت فرنگی حاوی ویتامین می باشند که در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. سبزی هایی مانند کلم بروکلی، کلم و گل کلم منابع خوب بتاکاروتن محسوب می شوند که از بدن در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند، سعی کنید روزی ۵ وعده میوه و سبزی خام و یا کمی پخته مصرف کنید. پخت بیش از حد سبزی باعث از بین رفتن خواص آن می شود.

۷) مصرف شیرینی جات را به حداقل برسانید.


از آن جا که شکر محیط مناسبی برای عوامل بیماری زاست، مصرف مواد قندی را به خصوص هنگام سرماخوردگی به حداقل برسانید.

۸) مکمل ها:

کارشناسان معتقدند که امروزه مواد مغذی کافی کودکان از طریق رژیم تامین نمی شود، بنابراین برای جبران آن و طبق دستور پزشک باید مکمل هایی مانند مولتی ویتامین و مواد معدنی در برنامه رژیم غذایی آن ها افزوده شود.

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
موضوعات مرتبط: پزشکی , سرما خوردگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


10 راهكاربراي درمان سریع سرماخوردگی یا آنفلوآنزا
3 / 11 / 1392 ساعت 11:7 | بازدید : 1892 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

10 راهكاربراي درمان سریع سرماخوردگی یا آنفلوآنزا

 

 

همین اول تکلیف را مشخص می کنیمیک خبر بد هیچ درمان مشخصی برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود ندارد. دوره این دو بیماری ۳ تا ۱۰ روز است و از آنجایی که داروها قادر به از بین بردن عامل بیماری نیستند، تنها کاری که می توان کرد، این است که با دارو علائم را تخفیف داد یا از بروز تبعات آن مانند برونشیت یا ذات الریه جلوگیری کرد.اما این به آن معنی نیست که نباید با بیماری مقابله کرد، برعکس باید به محض احساس گرفتگی بینی یا عطسه و تب، این نکات را به کار بندید

1) فرق سرما خوردگی با آنفلوآنزا

علائم سرماخوردگی غالبا تنفسی است گلو درد، سرفه، عطسه و آب ریزش بینی. در آنفلوآنزا هم می توان همین علائم را مشاهده کرد اما معمولا تب و لرز، سردرد، درد عضلانی و خستگی هم دیده می شود.بروز آنفلوآنزا ناگهانی و علائم مشترک با سرماخوردگی در آن بسیار جدی تر است.

دانستن تفاوت های این دو بیماری مهم است زیرا اگر به آنفلوآنزا مشکوک شدید، می توانید طی دو روز اول ابتلا،از داروی ضدویروسی مانند تامی فلو (Tamiflu) استفاده کنید که بهبودی را چند روز به جلو می اندازد یا واکسن آنفلوآنزای فصلی بزنید.

۲)استراحت کنید و مایعات فراوان بنوشید

به این نکته کاملا گوش دهید: استراحت کنید و مایعات فراوان بنوشید. نوشیدن آب به رقیق شدن و به عبارتی افزایش ترشحات ریه کمک می کند و این یعنی حال بهتر.اما تکلیف آب پرتقال در این میان چه می شود؟ البته آب پرتقال هم جزو مایعات محسوب می شود و از این لحاظ خوب است اما از ویتامین C انتظار معجزه نداشته باشید. مشاهدات علمی دقیقی دال بر تاثیر مثبت ویتامینروی پیشگیری یا درمان عفونت های ریوی در دست نیست.

۳چای گرم بنوشید

همه انواع چای حاوی تئوفیلین هستند که یک گشاد کننده طبیعی راه های هوایی به شمار می آید. بهتر است نوعی را انتخاب کنید که با ذائقه تان هماهنگ است. اگر دوست داشتید، می توانید کمی عسل هم به آن اضافه کنید؛ عسل به صورت پوششی روی دیواره های داخلی گلو می نشیند واز آزردگی این ناحیه می کاهد و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با عفونت مبارزه می کند. در عین حال موجب ترشح بیشتر بزاق و در نهایت افزایش خلط سینه می شود.

۴از داروها کمک بگیرید

به نزدیک ترین داروخانه سری بزنید و دارویی برای تسکین درد های خود تهیه کنید. داروهایی مانند آسپرین، استامینوفن و ایبوپروفن تب را پایین آورده و دردها را تخفیف می دهند. اگر سرفه می کنید به دنبال دارویی باشید که حاوی دکسترومتورفان است، داروی سرکوب کننده موقتی علائم سرفه. اگر دچار احتقان هستید به دنبال گایافنزین باشید،ترکیب اصلی اکسپکتورانت که به دفع خلط کمک می کند. پزودوافدرین یکی از مؤثرترین ضد احتقان هاست که با تنگ کردن عروق خونی به باز شدن گرفتگی بینی کمک می کند.

۵از درمان های طبیعی مناسب بهره گیرید

پژوهش ها نشان می دهد اگر به محض مشاهده علائم بیماری، مکمل های روی یا جینسنگ بخورید تاعلائم تخفیف یافته، بهبودی سریع تر شود. بدن برای ساختن سلول های سفید به ماده معدنی روی نیاز دارد(که در سلول های سفید خون با عوامل بیماری زا مبارزه می کند) اما یادتان باشد در خوردن آن زیاده روی نکنید. بیش از ۵۰ میلی گرم در روز نتیجه معکوس داشته و باعث سرکوب سیستم ایمنی می شود. جینسنگ موجب افزایش سطح سلول های سفید خون و پروتئین های ضروری سیستم ایمنی به نام اینترلوکین ها می شود. از دیگر درمان های مفید می توان به اِکیناشه (نوعی گیاه دارویی با خواص آنتی بیوتیکی)، مکمل های ویتامین و آنتی اکسیدان ها و همان طور که قبلا بیان شد ویتامین C که البته به اندازه بقیه چندان مؤثر نیست، اشاره کرد.

۶سوپ مرغ فراموش نشود

قرن هاست که سوپ مرغ برای درمان سرماخوردگی خورده می شود که البته کاملا هم درست است. سیستئین نوعی اسید آمینه است که از مرغ در حین پخت آزاد می شود و از نظر شیمیایی مشابه داروی برونشیت است. این نوع سوپ موجب رقیق شدن خلط سینه، باز شدن گرفتگی بینی و بهبود سرفه های شدید می شود. بر اساس پژوهش های انجام شده، حتی سوپ مرغ های آماده در سوپرمارکت ها هم آنقدر مفید است که قادر به بلوکه کردن سلول های التهابی و بهبود علائم باشد.

۷بخور بدهید

نفس کشیدن در هوای گرم و مرطوب موجب رقیق شدن و حرکت خلط به سمت بیرون ریه می شود. سر خود را بالای یک کاسه آب داغ بگیرید اما مواظب باشید که خود را نسوزانید. یک حمام طولانی گرم نیز اثری مشابه دارد.

دهان خود را بپوشانید

موقع عطسه یا سرفه دهان خود را با دستمال بپوشانید و بعد آن را دور بیندازید. اگر دستمال در دسترس نبود از آستین لباس خود استفاده کنید. در هر بار عطسه کردن حدود ۱۹۰۰۰ ویروس آنفلوآنزا در هوا پخش می شود، متوجه هستید که این بهترین کار برای جلوگیری از انتشار ویروس در منزل یا محیط کار است.

اگر خلط سینه تان غلیظ و سبز رنگ بود یعنی علاوه بر ویروس سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، راه های هوایی شما هم دچار عفونت میکروبی شده است؛ حتما به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز آنتی بیوتیک مناسب از بروز عفونت های ثانویه پیشگیری شود.

۹(در منزل استراحت کنید

اگر مبتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شده اید، بهتر است در منزل استراحت کنید. اگر بیمار باشید و مثل همیشه سر کار بروید، ممکن است فرد دیگری را که سیستم ایمنی ضعیفی دارد نیز مبتلا کنید که شاید به علت ضعف ایمنی در وضعیتی خطرناک تر از شما قرار گیرد. جدا از این استرس و فشار روحی و خستگی جسمانی در بسیاری موارد موجب شدت گرفتن علائم بیماری شما می شود. توجه داشته باشید بیماری شما تا بیست و چهار ساعت بعد از اینکه تب قطع شد (البته بدون مصرف دارو) هنوز مسری است.

۱۰) از عوامل بیماری زای جدید اجتناب کنید

با قرارگرفتن در مسیر بهبودی، سعی کنید از افرادی که سرماخورده یا آنفلوآنزا گرفته اند، دوری کنید تا دوباره در معرض ویروس ها قرار نگیرید. اگر این کار به صورت کامل ممکن نیست پیشگیری بعدی این است که دست هایتان را به طور مرتب و مناسب بشویید و در صورت عدم دسترسی به آب و صابون از ضدعفونی کننده های الکلی برای ضدعفونی کردن دست هایتان بهره گیرید

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
موضوعات مرتبط: پزشکی , سرما خوردگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


12نکته برای درمان سرما خوردگی
3 / 11 / 1392 ساعت 11:3 | بازدید : 1894 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

12نکته برای درمان سرما خوردگی

۱- بدانيد که چه زماني نبايد علائم را درمان کنيد : ۲- بيني خود را مکرراً تخليه کنيد : ۳ - براي آبريزش از بيني از آب نمک گرم استفاده کنيد :‌ ۴ - خود را گرم نگه داشته...

 


۱- بدانيد که چه زماني نبايد علائم را درمان کنيد :

۲- بيني خود را مکرراً تخليه کنيد :

۳ - براي آبريزش از بيني از آب نمک گرم استفاده کنيد :‌

۴ - خود را گرم نگه داشته و استراحت کنيد :

۵ - غرغره کنيد :

۶ - مايعات گرم بنوشيد :

۷ - آب داغ دوش بگيريد :

۸ - براي بيني خود از کرم استفاده کنيد :

۹ - اطراف سينوسهاي داراي احتقان از کمپرس گرم يا سرد استفاده کنيد :

۱۰- با يک بالش اضافه در زير سرتان بخوابيد :

۱۱ - تا ضروري نيست پرواز نکنيد :

۱۲ - غذاهاي کاهش دهنده عفونت مصرف کنيد:

درمانهاي فعلي در بهترين حالت باعث بهبودي علائم يا کوتاه شدن مدت اين علائم مي شود . شما مي توانيد يکي از داروهائي را که باعث بهبودي علائم شما مي شود استفاده کرده و يا مي توانيد از روش طبيعي سود ببريد . در اينجا بعضي از روش هاي خانگي که بهبودي شما را تسريع نموده و در طول مدت بيماري به شما احساس بهتري مي دهد توضيح داده مي شود .

۱- بدانيد که چه زماني نبايد علائم را درمان کنيد :

چه باور کنيد و چه باور نکنيد . اين علائم آزار دهنده که شما را ناراحت مي کند قسمتي از روند طبيعي بهبودي و علائمي از مبارزه سيستم ايمني بر عليه بيماري هستند . براي نمونه تب روشي است که بدن شما سعي مي کند با افزايش درجه حرارت ويروسها را نابود کند . همچنين تب و افزايش درجه حرارت باعث مي شود پروتئينهاي کشنده ميکروبها در خون شما سريعتر و مؤثرتر گردش پيدا کند . بنابراين اگر شما تب متوسط را براي يکي دو روز تحمل کنيد در حقيقت سريعتر بهبود مي يابيد . سرفه علامت ديگري است که مجاري تنفسي شما را از ترشحات غليظي که ممکن است ميکروبها را به ريه و ساير قسمت هاي بدن ببرند پاک مي کنند . حتي آبريزش بيني بهتر است به ميزان کم درمان شود و يا اصلاً درمان نشود . داروهاي ضداحتقان جريان خون عروق بيني و گلو را کم مي کند ، ولي اغلب افزايش جريان خون بهتر است ، چون ناحيه مبتلا را گرم کرده و به تخليه ترشحات و ميکروبها به بيرون از بدن کمک مي کند .

۲- بيني خود را مکرراً تخليه کنيد :

در هنگام سرماخوردگي بجاي اينکه ترشحات را بداخل سينوس ها بالا بکشيد بهتر اين است که مرتباً بيني خود را تخليه کنيد . اما زماني که بيني خود را به شدت تخليه کنيد ،‌فشار ممکن است ميکروبها را بداخل مجاري گوش رانده و باعث گوش درد شود . بهترين روش براي تخليه بيني اين است که زماني که به آرامي در حال تخليه يک بيني هستيد ،‌ انگشت خود را روي مجراي بيني ديگر فشار دهيد .

۳ - براي آبريزش از بيني از آب نمک گرم استفاده کنيد :‌

شستشو با آب نمک باعث کاهش احتقان بيني و همچنين خروج ويروس ها و باکتريها از بيني شما مي شود يک روش مناسب به شرح زير است .

يک قاشق چايخوري نمک در يک ليوان آب گرم حل کنيد . با استفاده از يک سرنگ بدون سوزن آب را وارد بيني خود کنيد . زماني که آب نمک را از يک سوراخ بيني بالا مي کشيد ، سوراخ ديگر بيني را توسط فشار ملايم انگشت ببنديد ، اجازه دهيد آب بيرون آمده و اين کار را دو تا سه بار تکرار کنيد . سپس اين کار را با سوراخ ديگر بيني انجام دهيد .

۴ - خود را گرم نگه داشته و استراحت کنيد :

گرم نگه داشتن بدن و استراحت در زمان ابتلا به سرماخوردگي به بدن شما کمک مي کند که انرژي خود را براي مبارزه سيستم ايمني مصرف نمايد . بنابراين با استراحت در زير پتو به اين سيستم کمک کنيد .

۵ - غرغره کنيد :

غرغره باعث مرطوب کردن گلوي خشک و بهبودي موقتي مي شود . اين کار را با استفاده از يک قاشق چايخوري نمک حل شده در آب گرم چهار بار در روز انجام دهيد . براي کاهش خارش گلو از مواد قابض مثل چاي که حاوي تانين است استفاده کنيد تا مخاطات محکم شود . يا اينکه از يک ماده غليظ همراه با عسل استفاده کنيد که در طب سنتي مرسوم است . بدين منظور يک قاشق غذاخوري برگ تمشک يا عصاره ليمو را در دو فنجان آب داغ بريزيد ، سپس با يک قاشق چايخوري عسل مخلوط کنيد . اين مخلوط را بگذاريد سرد شده و سپس غرغره کنيد .

۶ - مايعات گرم بنوشيد :

مايعات داغ باعث بهبودي احتقان بيني ،‌ پيشگيري از کاهش آب و نرمي مخاطات ملتهبي مي شوند که بيني و گلوي شما را مي پوشانند .

۷ - آب داغ دوش بگيريد :

بخار آب هنگام دوش گرفتن مجاري بيني را مرطوب کرده و باعث راحتي شما مي شود . شما همچنين مي توانيد از سوناي داغ و مرطوب استفاده کنيد .

۸ - براي بيني خود از کرم استفاده کنيد :

ميزان کمي از کرم داراي منتول در زير بيني باعث باز شدن مجاري تنفسي و بهبودي پوست ملتهب قاعده بيني مي شود . مفتول ،‌ اوکاليپتوس و کافور همگي داراي مواد بي حس کننده ملايمي هستند که مي توانند به کاهش درد زخم بيني کمک کنند .

۹ - اطراف سينوسهاي داراي احتقان از کمپرس گرم يا سرد استفاده کنيد :

هر دو حالت مؤثر است . شما مي توانيد کمپرس گرم يا سرد چند بار مصرف را از داروخانه خريده و يا خودتان آماده کنيد . حوله مرطوبي را براي يک دقيقه در ماکروويو گذاشته ( قبل از استفاده درجه حرارت را چک کنيد ) و يا از کيسه کوچکي از نخود يخ زده بعنوان کمپرس سرد استفاده کنيد .

۱۰- با يک بالش اضافه در زير سرتان بخوابيد :

رعايت اين نکته باعث بهبودي احتقان مجاري بيني مي شود ، اگر زاويه گردن و تنه بيش از حد تند شود با تغيير مکان بالش اين زاويه را تنظيم کنيد .

۱۱ - تا ضروري نيست پرواز نکنيد :

در زمان سرماخوردگي سيستم تنفسي فوقاني داراي استرس بوده و تغيير فشار هوا اين استرس را افزايش مي دهد پرواز در هنگام سرماخوردگي و وجود احتقان باعث صدمه موقتي پرده گوش بعلت تغييرات فشار در هنگام نشستن و برخاستن مي شود . اگر مجبور به پرواز هستيد از داروهاي ضداحتقان استفاده کرده و يک اسپري بيني با خود داشته باشيد تا دقيقاً ‌قبل از نشستن و برخاستن از آن استفاده کنيد . جويدن آدامس و بلع مکرر نيز مي تواند به کاهش فشار کمک کند .

۱۲ - غذاهاي کاهش دهنده عفونت مصرف کنيد:

موز : باعث بهبودي ناراحتي معده مي شود .

فلفل دلمه اي : داراي مقادير زيادي ويتامين C است .

هويج : داراي بتاکاروتن زيادي مي باشد .

فلفل تند : باعث باز شدن سينوسها و رقيق شدن ترشحات ريه ها مي شود .

خردل : باعث رقيق شدن ترشحات مجاري هوائي مي شود .

پياز : داراي مواد شيميائي است که براي بهبود برونشيت و ساير عفونت ها مفيد است .

برنج : باعث بهبودي اسهال مي شود .

چاي سبز و سياه داراي کاتچين است که آنتي بيوتيک طبيعي و اثرات ضداسهال دارد .

به ياد داشته باشيد که بعضي از بيماريهاي جدي مانند عفونت سينوس ،‌ برونشيت ، مننژيت ، گلودرد چرکي و آسم ممکن است به شکل سرماخوردگي تظاهر کنند . اگر علائم شديدي داريد و يا هر روز که مي گذرد علائم شديدتر مي شود به پزشک مراجعه نمائيد .

 

گردآوری :گروه اینترنتی بهترین ها

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

موضوعات مرتبط: پزشکی , سرما خوردگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
به امیر دانلود خوش امدید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما در مورد دوستی ایران و امریکا چیست؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 12
بازدید کل : 278046
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان AMIRDOWNLOAD و آدرس AMIRDOWNLOAD.DDE.IR لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.